mandag den 29. oktober 2012

Gel polish: resultat

Så har jeg haft gel polish på i 14 dage og udsat neglene for lidt af hvert, som normal neglelak som regel ikke kan holde særlig godt til. De har blandt andet vasket op uden handsker, hjulpet med at lave halvtag, åbnet diverse dåser, kradset i tape m.m.

I de to uger, har jeg kun haft gel polish på neglene. Jeg har hverken lagt almindelig neglelak eller andet neglelir ovenpå, for på den måde ikke at risikere at ødelægge gel polishens holdbarhed på nogen måde.

Og nu til min vurdering

Jeg synes overordnet at gel polishen har holdt rigtigt godt!
Den er som sagt meget mere blank end normal neglelak, og dette er den blevet ved med at være igennem alle 14 dage.

Hvad angår chipping og at skalle af, har lakken også holdt rigtig godt. Det er kun indenfor de sidste 3 dage, at man begyndte at kunne se lidt chipping på nogle af neglespidserne, og så er der skallet en lille smule af inde ved neglebåndet på 2 negle, men dette er dog sket, fordi jeg kom til at lægge lakken en anelse for tæt på neglebåndet, og fordi jeg de sidste dage begyndte at pille lidt i neglene, og på den måde kradsede jeg det faktisk af, det faldt ikke af af sig selv.

Her er billede af de omtalte skader

Ud fra en skala fra 1-10 (10 er bedst, 1 er dårligst) vil jeg give:

Lakkens konsistens: 10 (den har samme konsistens som almindelig neglelak, og er lige så let at påføre)

Tidsforbrug på at lægge det: 8 (det tager længere tid end normal neglelak at påføre, men skal til gengæld heller ikke tørre i lang tid, men er tørt så snart det har været under uv-lampen)

Holdbarhed: 9 (holder ca. de 2 uger, der loves)

Aftagning: 5 (I og med det holder så godt på neglene og ikke chipper stort set, er det også ret svært at tage af, sværere end, hvad der står i brugsanvisningen, men med en metal neglebånd skubber og gel remover, kan man skrabe det af neglene. Neglenes tilstand, efter aftagning, er ligesom hvis man har haft kunstige negle på, neglene er matte og ru, men dette kan klares med en polerings fil og masser af olie, sidstnævnte anbefales i brugsanvisningen at bruge)

Farveudvalg: 6 (der er ikke så mange farve at vælge imellem i forhold til normal neglelak og savner lidt nogle flere glitterlakker, som der er meget få af)

Så hvis man gerne vil have en lak, som holder godt/længe, er gel polish, noget jeg klart kan anbefale. man kan f.eks. også bare bruge, detsom base under normal neglelak, for at gøre ens negle stærkere, hvilket jeg vil begynde at gøre. Jeg har i de 2 uger ikke oplevet en eneste gang, at mine negle er knækket eller flosset, hvilket de nomralt gør ret ofte, så snart de vokser lidt ud fra fingeren, så det er virkelig et stort plus for mig, som forsøger at få lange negle! :D

2 kommentarer:

  1. Med "dokumentation" som ikke kommer fra et reklameskilt, så vil jeg driste mig ud i gellak, skal snart til bryllup, så tænker at det er en god anledning til at få fikset dem :)

    SvarSlet
    Svar
    1. Det synes jeg helt klart du skal gøre :) det er dejligt at have en lak som virkelig holder, hvis man ikke har tid til at lægge ny lak hver/hver anden dag :)

      Slet