tirsdag den 16. juli 2013

Turquoise stone nail art


I dag har jeg været igang med at forsøge at lave et design som ligner stenarten Turkis. Hvis I ikke ved hvordan den sten ser ud, så kan I se den på google her

Jeg startede med at lægge to lag af Rimmel's Peppermint og så duppede jeg lidt sølv lak tilfældigt på bagefter med en svamp og en sølvlak fra HM, mener den hedder Sparkling silver.

Til sidst brugte jeg en teknik, som får lakken til at ligne Opi's black spotted, hvor man får en masse huller i lakken.

Teknikken går kort sagt ud på at man drypper et par dråber sort lak (jeg brugte HM's Manhunter) ned i en bøtte med vand (som er i stuetemperatur) ligesom ved water marbling. Dernæst sprayede jeg med en flaske som indeholdt en blanding af hånddesinficering og vand (jeg har selv tilføjet vandet, for at gøre desinficeringsgelen flydende, og så har jeg puttet det i en sprayflaske) Desinficeringsgelen har jeg købt i Tigeren og sparyflasken var en gammel brillerensflaske jeg havde liggende.

Når man sprayer dette ned i vandet "opløser" det lakken og for lakken til at danne en masse huller. Til sidst stikker man fingeren ned i lakken og fjerner overskydende lak i vandet med en rosenpind, og så tager man fingeren op af vandet bagefter.

Til allersidst rengøre man neglen for det lak som har ramt neglebåndet/huden omkring. For at lette denne proces kan man vikle fingeren ind i tape inden man dypper den i vandet. :-)

Synes selv det er kommet til at ligne stenarten ret godt :-D Og synes generelt det er en fed teknik som giver et rigtig flot og casual design :-) Man kan bruge præcis de farver, man har lyst til :-)

Hvis I efter min forklaring stadig har lidt svært ved at se teknikken i det, kan I tjekke denne video af en af mine yndlings youtubere, MissJenFABOULOUS, som har lavet en rigtig god tutorial på designet :-D

Ingen kommentarer:

Send en kommentar