søndag den 21. oktober 2012

dagens neglefangst i netto

 Igår var jeg en tur i Netto sammen med min dejlige far. Jeg havde set i tilbudsavisen, at Netto ville få en masse negleting fra søndag, så jeg tænkte, at hvis heldet var med mig, ville butikken måske have sat tingene frem lørdag, og det havde de.
Fik købt en dejlig masse ting, som jeg i dag har fået testet. Må dog indrømme at nogle af tingene er virkelig billig kvalitet, ligesom prisen var billig, men andre af tingene var jeg okay imponeret over :)

 Lad os starte med skuffelserne først

  Noget af det, jeg glædede mig til at købe, var nogle magnetlakker, de havde. Hver lak kostede 30 kr og indeholder 14 ml.
Bedømmelse: Jeg er vild med farverne, som er nogle rigtig flotte metalliske farver. Den ene er en metallisk bordeaux rød, og den anden er en metallisk sølv/lys koksgrå. Men de duer (ifølge min mening) ikke særlig godt som magnet lakker. Når jeg følger vejledningen og lægger 2 lag lak og så holder magneten over i omkring 20 sekunder ca. bliver mønstret bare helt grumset.
Har dog fundet ud af at ved at lægge 3 lag (altså først 2 lag og så 3. lag og derefter holde magneten over) og kun holde magneten over i 10 sekunder, så får jeg faktisk et nogenlunde mønster.



Har dog ikke helt fortrudt købet, for er vild med farverne og kan på den måde bare bruge dem som almindelige lakke også. Det skal siges, at lakkerne tørrer hurtigt og er næsten one coaters. 
Hvis man er interesseret i magnetlakke, vil jeg anbefale pieces (som jeg poster en bedømmelse af senere). De dækker godt, og magneterne fungerer meget bedre. Pieces magnetlakker koster 40 kr og indeholder 15 ml.
En anden magnetlak, jeg også kan anbefale, er Depends. Deres magnetlakker passer også rigtig godt til folk med små, korte negle.


                              
 Jeg købte også en glitter topcoat med små sølvholografiske hjerter og sølvglitter i. Denne kostede 25 kr og indeholder 12 ml. DENNE LAK KAN IKKE ANBEFALES!. Lakken ser fin ud i flasken, men man skal fiske meget for at få nogle sølvhjerter med op på penslen(selvom det ligner der er mange i flasken). Dette kunne jeg måske overleve, men derimod kan jeg ikke overleve at lakken er 100 år om at tørre! 


Og så til de lækre ting!

  

Købte to nail deko penne (også kendt som nail art pens) til 40 kr. Disse er jeg virkelig overrasket over. De er meget nemmere at tegne med, end f.eks. stripers er eller end min anden sorte nail art pen. De er virkelig nemme at bruge, da man ikke skal trykke på flasken for at få lakken ud. Man trykker bare let pennen ned mod neglens overflade, og så flyder lakken lige så stille ud. De laver nogle rigtig fine tynde streger!



 Har i lang tid gerne villet have en neglelakfjerner pen, til at tage de små pletter ved siden at neglen, når man rammer lidt ved siden af. Denne på billedet havde Netto til 20 kr, så ville lige prøve den. Pennen er uden acetone og kommer med 3 ekstra kompakte vatdimser, som man sætter i enden. Indeni er den fyldt op med neglelakfjerner. Den fungerer rigtig fint og fjerner hurtigt og nemt lakken, så den er jeg rigtig glad for at have fået!


En anden lak, de også havde var en holografisk glitter topcoat. Lakken kostede 25 kr og indeholder 12 ml.
Havde jo egentlig allerede en holografisk topcoat fra HM, men denne her var med mindre glitter, så ville se, hvordan den fungerede. I forhold til den anden glitter lak, jeg købte, tørrer denne hurtigt og lækker sig fint på neglen.



Jeg købte også en negleolie pen, da jeg synes, de er så smarte at kunne have med i tasken. Ved ikke lige hvilken slags olie, der er i denne, men den er lugtfri og påføres nemt på negle/neglebåndene med penslen. Derudover trænger den hurtigt ind i huden, så man ikke sidder med fedtede fingre i lang tid bagefter, og mine neglebånd er blevet dejligt bløde :)

5 kommentarer:

  1. Rigtig fine anmeldelser! Jeg mangler bare lidt nogle billeder af det du skriver om.. :)

    - http://nailartbymdl.blogspot.dk/

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej ja det ved jeg godt :) Desværre kan jeg ikke sætte billeder ind af det, fordi jeg har testet tingene (lakkene) på nogle kunstige negletipper istedet for mine egne, fordi jeg er igang med en test af gelpolish på mine negle, så må i den næste uge ikke putte noget ovenpå mine egne negle :)
      Men skal gerne smide billeder ind af tingene testet på kunstige negle? hvis det interesserer? :)

      Slet
    2. Så er der smidt lidt billeder med swatches op ;)

      Slet
  2. Fin blog, glæder mig til at høre den endelige anmeldelse om dine gelnegle ;-). Uuuh, er da nød til, at få lokket nogle penge ud af manden, så jeg kan komme i Netto :-). Kan se, de har andet spændende, jeg også kunne fristes af, bl.a de der små perler, så du dem dernede?

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja bliver spændende og se om gelpolishen holder en uge mere, for så har de holdt lige så længe, som forhandleren havde skrevet de kunne holde... Det bliver også rart at kunne få lidt lir på neglene igen, istedet for bare en simpel farve. Elsker dog at det slet ikke chipper! :-D
      Og til dit spørgsmål så ja, så godt de havde små perler + lak. Er ikke selv så vild med at komme små perler på neglene, da jeg altid "kommer til" at kradse dem af kort tid efter, derfor jeg ikke købte dem ;-)

      Slet