torsdag den 30. maj 2013

Playing around with foil nail art


Jeg har været en tur i gemmerne og fandt en pakke med en masse foiler og en foillim, som jeg havde købt for et par år siden, men så ikke rigtig har brugt siden.
Da solen skinner så smukt i dag, synes jeg lige, jeg ville give foilet endnu en chance, også efter at jeg er blevet lidt inspireret af neglenymfernes nye indlæg om Ciate's nye foil manicure sæt.

Jeg tog derfor først et lag på af en sølv lak fra HM, der hedder Sparkling silver for at dække eventuelle huller der kunne komme i foilen, da jeg fra mine forrige forsøg med foil har oplevet, at lige meget hvad man næsten gør, så vil foilet bare ikke sidde fast helt over det hele, og efterlader derfor nogle bittesmå huller.

Så tog jeg ellers limen frem og gav neglene et lag med denne. Limen er mælkehvid, når man påføre den, men når den er tør og klar til foil, så er den gennemsigtig.

Så tog jeg noget foil som hedder Silver dots. Det er fyldt med sølvfarvede holografiske prikker, og når jeg siger holografisk så mener jeg det! :-) Billedet har jeg taget med blitz (som jeg stort set altid gør) og man kan tydeligt se holo effekten, selvom jeg var indendørs, da billedet blev taget :-)

Ovenpå har jeg et lag af Mavala's top coat fixator. Top coat ødelægger altid foileffekten en smule, men nogle top coats er værre til det end andre, og denne ødelagde det heldigvis ikke alt for meget.

Synes foil nail art er en fed effekt, men det er dog stadig noget jeg mener kun duer til en enkelt dag, da man efterhånden slider foilen af til trods for at man har kommet et lag top coat på.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar